סניף באר שבע

שומרון 62, מ. מסחרי, נאות-לון
טלפון: 6417025 - 08
נייד: 7545907 - 050

סניף להבים:

שד' רימון 1 מרכז מסחרי להבים
טלפון: 8682728 - 08

סניף באר שבע

שומרון 62, מ. מסחרי, נאות-לון
טלפון: 6417025 - 08
נייד: 7545907 - 050

סניף להבים:

שד' רימון 1 מרכז מסחרי להבים
טלפון: 8682728 - 08

פושוק החתול –נוזלים בבית חזה

פושוק הוא חתול בית יפיפה בן כ-8.5 שנים. בחודש ספטמבר 2014 הוא הובא למרפאה בעקבות חוסר אכילה וקשיי נשימה. בבדיקה פיזיקלית שערכנו במרפאה מצאנו בעיה נשימתית בצד ימין של בית החזה של פושוק. בדיקת אולטראסאונד של בית החזה הראתה כמות רבה של נוזל בבית החזה בצד ימין. ביצענו ניקוז של הנוזלים בצד זה, בפרוצדורה שנקראת "טוראקוצנטזיס".בנוסף ביצענו אנליזה לנוזל מבית החזה, אשר גילתה שמדובר ככל הנראה בזיהום חריף. מיד לאחר הפרוצדורה פושוק הרגיש טוב יותר וחזר לנשום באופן רגוע יותר. הוא שוחרר לביתו למעקב עם טיפול אנטיביוטי בסירופ.

לאחר כמה ימים פושוק שוב התקשה לנשום ולכן הובא למרפאה. גם הפעם היתה כמות נוזל רבה בבית החזה. ערכנו בדיקות דם וצילומי רנטגן, דרכם מיקמנו היכן נמצאת הבעיה של פושוק בתוך בית החזה. הצילומים נשלחו גם לרדיולוג מומחה, אשר אישר גם הוא את חשדותינו בנוגע למצבו של פושוק. בנוסף לכך, שלחנו דגימה של נוזל מבית החזה של פושוק לביצוע אנליזת תרבית ורגישות, לאיפיון סוג הזיהום ממנו פושוק סובל. לאחר ניקוז בית החזה פושוק חש טוב יותר, הוא שוחרר לביתו יחד עם טיפול אנטיביוטי משולב.

לאחר תחילת הטיפול פושוק החל להרגיש טוב יותר גם בבית. בתחילה המצב נראה קשה, הוא עדיין הובא למרפאה כל כמה ימים לניקוז הנוזל מבית החזה, אך מפעם לפעם הבעלים דיווחו על שיפור במצב הרוח, בפעילות ובתאבון של פושוק. עם התקדמות הטיפול פושוק החל לחזור לעצמו יותר ויותר, ובמקביל לכך – כמויות הנוזל בבית החזה הלכו ופחתו. בסיום הטיפול פושוק היה חתול חדש לגמרי – הוא חזר לעצמו לחלוטין, חזר לקפוץ, לאכול ולשחק בבית, העלה במשקל וחזר להיות שמח. לאחר שראינו שפושוק החלים והתייצב לחלוטין – ניתן היה להפסיק את הטיפול האנטיביוטי.

כנגד כל הסיכויים פושוק הצליח להחלים, וזאת למרות שמצבו היה עגום ביותר. כל הכבוד גם לבעלים של פושוק אשר טיפלו בו בבית במסירות רבה, והביאו אותו לביקורות במרפאה בכל פעם שהיה צריך!

המקרה של פושוק הוא אחד מני רבים אצלנו במרפאה של ד"ר שרמן – וטרינר בבאר שבע והוא דוגמא מוכחת לכך שאם שמים לב לבעיה של בעל החיים בעוד מועד הפיתרון לא יאחר לבוא!

דברו איתנו אנחנו לא נושכים
דילוג לתוכן